Logo%20-%20%20Logo_05.gif

 

Menu

  صفحه اصلی

  مقالات آموزشی
 داستانهای انگیلیسی/English stories
  آلبوم عکس
   آلبوم عکس 2
   آلبوم عکس 3
  اخبار داغ
  ورزش
  دانلود برنامه
  فال ماه
  بازيهاي فلش
  آنتی ویروس
  ابزار یاهو
  بیوگرافی
  مد لباس
  ويديوهاي جالب
  موبایل
  جوک
  جك هاي اس ام اسي
  موزیک
  جاوا اسکریپت
  شهرهای ایران
  اطلاعات براي شما
  دانلود فونت
  تبادل بنر
  تبلیغات در وبسایت
  درباره ما

Advertisement

تبليغات شما اينجا

با قيمت هاي مناسب

 

 
  عنوان  

 ريختن شير درون چاي خواص مفيد چاي را از بين مي‌برد

 

تحقيقات جديد دانشمندان آلماني نشان مي‌دهد ريختن شير درون چاي مي‌تواند خواص مفيد چاي نظير كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي را از بين ببرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، تحقيقات قبلي نشان داده‌است كه نوشيدن چاي مي‌تواند جريان خون در بدن را بهبود ببخشد و سبب شل شدن شريانهاي بدن شود اما محققان دانشگاه "شاريت" در شهر برلين در مطالعه‌اي جديد متوجه شده‌اند كه ريختن شير درون چاي سبب از بين رفتن خواص پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي چاي مي‌شود.

به گفته دكتر "ورنا اشتنگل" متخصص قلب اين بيمارستان، آزمايشهاي انجام گرفته به وضوح نشان مي‌دهند كه ريختن شير در چاي خواص مفيد چاي را از بين مي‌برد.

چاي هم‌اكنون پس از آب دومين نوشيدني پرمصرف در جهان محسوب مي‌شود و به همين دليل خواص مفيد آن تاثير زيادي در سلامت عمومي دارد اما تا پيش از اين اثر منفي ريختن شير در چاي شناسايي نشده بود.

"اشتنگل" و همكارانش در تحقيقات خود متوجه شدند يك پروتيين موجود در شير به نام "كاسيين"(‪ (Casein‬سبب كاهش موادي به نام "كاتكين"(‪(Catechin‬ در چاي مي‌شود كه براي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي مفيدند.

محققان حاضر در اين طرح عقيده دارند يافته‌هاي جديد كه در شماره اخير نشريه "يوروپين هارت ژورنال" به چاپ رسيده‌است مي‌تواند دليل اين مطلب را كه چرا در كشورهايي نظير انگليس مصرف چاي سبب كاهش بيماري‌هاي قبلي و سكته مغزي نشده‌است، آشكار كند. در كشور انگليس چاي معمولا به همراه شير مصرف مي‌شود و آن را "چاي سفيد" مي‌نامند.

در اين مطالعه دانشمندان اثرات مصرف آب جوش و چاي را به همراه شير و بدون شير در ‪ ۱۶‬زن سالم بررسي كردند و پيش از مصرف اين نوشيدني‌ها و نيز دو ساعت پس از مصرف آنها، وضعيت يكي از رگهاي موجود در بازوي اين افراد را مورد سنجش قرار دادند.

نتايج مطالعه نشان داد چاي خالي به ميزان قابل توجهي جريان خون در اين شريان را بهبود مي‌بخشد اما افزودن شير اين اثر را خنثي مي‌كند.

تكرار همين آزمايش در موشها نيز اثر مشابهي داشته‌است به طوري كه ميزان توليد ماده "اكسيد نيتريك" كه سبب آرامش شريانها مي‌شود در موشهايي كه چاي بدون شير مصرف مي‌كنند، بيشتر است.

به گفته اين محققان، چاي همچنين داراي ويژگي‌هاي ضد سرطان است و از آنجايي كه شير تاثير برخي مواد موجود در چاي را خنثي مي‌كند، اين احتمال وجود دارد كه ويژگي‌هاي ضد سرطاني چاي نيز در صورت مصرف آن به همراه شير، خنثي شوند.

نويسنده:هادي سالاري (مدير وبسايت)

نظرات ديگران 0